Translator

Wednesday, January 12, 2011

latest member : ayam sutera a.k.a silkie dan ayam bulu balik

wahhhh...minggu ni asek tambah koleksi je.hehe..aritu ayam hutan, pastu ayam api-api, la ni silkie ngan bulu balik plak.silkie ngan bulu balik ni dapat dari seorang akak ni di kuala pilah.harga?amat berpatutan..hehe..tapi aku kurang bernasib baek sebab silkie die telah diborong oleh orang laen.huhu..dapat la sekor je.jadi la..bulu balik pon sekor gak.dua-dua betina.(lau aku tak silap la..hehe) ni gambar diorang :

ayam bulu balik - cantik kan bulu die?

silkie @ ayam sutera - warna kelabu,kat kepak ade coklat2 sket.


tengahari tadi pegi dapatkan benih pokok malberi (mulberry) dan napier dari kak linda.tak tau la napier taiwan ke, india ke..aku layan je.hehe..kasi rendam dulu,bia tak kering.besok baru tanam.

napier dan mulberry

p/s: punya la sebok pegi tengok ayam,aku lupe yang mak aku suh beli ayam tok masak.keh3

sekian.wassalam.

4 comments:

Dinara Agro Farm said...

beli dr kak linda yg lopeh poultry ke..?
da lame da x melawat die kt sane lebih 2taun rasenyer...
dlu ade bli belanda ngan die tp x jadi mati sume hehe...
Mesti da byk koleksi ayam kak linda tu...

cHickeNisme said...

yup.napier ngan mulberry amek kat kak linda lopeh poultry..
die kan otai bab bela ayam ni.

Dinara Agro Farm said...

Mulberry tu untuk bg kt ayam ke?
ape khasiat die?

cHickeNisme said...

mulberry tu amek tuk orang sbnrnye..tp lau x silap daun die leh bagi kat ayam jgk.

lau utk org,daun die leh wat teh,buah die leh wat jem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...