Translator

Monday, January 10, 2011

latest member : ayam hutan

tuah ayam nampak di kaki,tuah manusia siapa yang tahu..siapa sangka,dengan menjejaki iklan-iklan ayam di internet telah menemukan ayah aku dengan sahabat sekolahnya.30tahun lebih gak la..pergh..cam jejak kasih.dan siapa sangka jugak pertemuan itu meyebabkan aku mendapat 4 ekor ayam hutan dengan percuma..hehe..walaupun anak je,tetap diterima dengan tangan terbuka..rezeki jangan ditolak.alhamdulillah~ XD

dengan kedatangan spesis baru ni,bertambah variasi kat reban aku.ni die anak-anak ayam hutan,ahli terbaru reban aku :
anak ayam hutan - gayat di tempat baru

anak ayam hutan - 4 ekor semuanya

kalau ikut kate pakcik tu tadi,daripada 3 ekor yang besar sikit tu,seekor jantan,dua betina.yang kecik tu tak tau..aku reti nak kenalpasti jantina ayam di peringkat anak..hu..kena belajar tu.nanti senang.pape pon,moge mereka membesar sebagai juara di reban aku.hehe..besar cepat,bertelur banyak2,banyak le ayam aku..keh3..

btw,pakcik ni memang jual ayam hutan.lau datang kat umah die,kena datang dalam pukul 6 gitu.time tu ayam balik makan.memang banyak..tak kurang 50 ekor aku rase.ayam hutan die dan tak liar sangat.dah boleh makan jagung la.sape2 yang berminat nak memiliki ayam hutan,leh la contact pakcik ni.pepandai la anda deal ngan die.peramah je orangnye.

tu je nak cite..hehe
sekian..wassalam.

3 comments:

Ianya Aku.. said...

Salam...ada nk jual x anak ayam hutan ni?kalau ada,brapa hrganye n kat mna lokasinye...

Ianya Aku.. said...

Salam...ada nk jual x anak ayam hutan ni?kalau ada,brapa hrganye n kat mna lokasinye...

devie diniangsih said...

Aku jual ayam hutan jantan lokasi dilubuklinggau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...