Translator

Friday, January 14, 2011

incubator : sedikit pengubahsuaian

semalam testing incubator yang aku baru buat.( rujuk disini - link ).masalah yang aku hadapi adalah suhu maksimum hanyalah 35.5 darjah celcius.so aku pon rujuk la kepada berberapa orang otai incubator nih.ade la dua tiga perubahan yang aku buat macam tukar mentol kepada watt yang lebih besar.tapi tak berkesan.

akhirnye penyelesaian bagi masalah aku adalah dengan meninggikan dasar incubator tu menggunakan papan lapis sebagai lantai baru dan potongan polisterin sebagai alas kepada papan lapis tu..rujuk gambar :

incubator - modified version

setakat ni aku berpuas hati ngan keadaan incubator ni.suhu lampu terpadam - 38.7darjah celcius.suhu lampu terpasang semula 37.5darjah celcius..jadi dengan yakinnye aku sahkan bahawa incubator ni boleh digunakan bagi tujuan penetasan telur unggas..hehe..

sekian.wassalam.

4 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

berapa modal satu nh?????
mentol dia boleh pdam2 sendiri ea???
heheheh~~~

cHickeNisme said...

ade la sket..sebab barang sume order dari org..so agak tinggi la.hehe..
bminat ke rep?

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

berminat memg lah...tp skng xde telur2 "ternakan" utk dieramkan....ayam pon xdok...

suke bab mentol tu mati sendiri...hehehe~~~

cHickeNisme said...

owh..beli la satu.ramai je org yg jual.t leh wat hobi baru. 'menonton lampu incubator padam'.hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...