Translator

Saturday, April 9, 2011

arnab selasih hutan

tajuk yang menggabungkan ketiga-tiga element dalam entry yang ni.. hehe..orait, cerita pertama : Arnab

kat sini ade gambar tiga ekor arnab. depa ni adalah sebahagian anak daripada arnab yang aku beli dulu. arnab pertama ni aku plan nak simpan. die ni jantan. yang kedua dan ketiga sudahpun berpindah milik sebentar tadi. diorang ni sepasang. nampak macam sama tapi diorang berbeza dari segi 'stokin' pada kaki. salah sekor ni ade stokin kat kaki depan je. lagi sekor ade stokin kat semua kaki. comel.. hehe.. baka local mix dengan anggora. tapi ciri anggora yang lebih menonjol. dari lapan anak arnab aku, 4 bulu tebal, 4 bulu biasa. pandai plak die bajet nak sama rata.. hehe..
aku punye - cantik kan?hehe..






satu perkara lagi, aku da pandai membezakan jantina anak arnab. hehe.. alhamdulillah. tak susah pon. cume kena tengok betul-betul.

cerita kedua : Ayam Selasih Gajah

dulu aku ada beli ayam selasih gajah, beli lima ekor. satu mati tak tau kenapa, satu lagi mati sebab injured. ntah sapa yang serang die, luka.. lama gak die bertahan. tapi ajal tetap datang menjemput. sekarang tinggal tiga ekor. seekor betina dan dua jantan. yang coklat tu jantan. yang putih, salah satu tu betina. besar da diorang ni. besar gajah. hehe.. sekarang da besar ayam daging dewasa. tapi belom cukup besar lagi. kasi besar betul-betul.. baru mantap kalo nak potong. hehe..



cerita ketiga :  Ayam Hutan

ni la anak ayam hutan yang kecik je dulu.. rujuk entry ni : ayam hutan . sekarang da masuk dalam alam remaja. sekor jantan, dua betina.



sekian. wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...