Translator

Monday, April 11, 2011

berita baik dan buruk

haa..berita baek nya adalah arnab aku dah pon selamat melahirkan 7 ekor anak. mungkin malam tadi die beranak kot. yang si betina ni pulak, nak beranak takder tanda-tanda langsung. macam yang batch pertama haritu.. tau-tau dah bersepah je atas lantai sangkar..

berita buruknye pulak.. get ready.. lahir tujuh ekor. tinggal yang hidup tiga je. itupon dah cedera parah dan kudung sume kaki. ekor pon dah takde. tau ade tujuh pon sebab kira kepala yang ada... hhuuuuwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku la yang merah tu
salah aku gak. da tau si betina ni jenis beranak tak bagi sign awal, aku masih campurkan anak-anak yang aritu dengan diorang. masa beranak 1st time aritu, hanya die ngan jantan je ade dalam sangkar tu. sume selamat walaupon si jantan tak dikeluarkan dari sangkar. (sebenarnya da asingkan ke sangkar sebelah, tapi si jantan tu gigit dinding n masuk kawasan betina+anak2.) jadi bile anak yang baru ni lahir jadi camni, aku suspect budak-budak kecik tu punya keja la.. ish....

ni lah gambar mak bapak nye :
arnab kampung - putih splash coklat jantan, coklat full betina



si arnab betina

ni gambar arnab waktu diorang mula-mula sampai dulu.
p/s : ngah sedih ni.. sape-sape yang baek, sila la hadiahkan aku arnab baru.. terubat gak luka di hati.. hehe..

sekian. wassalam.

3 comments:

ayob said...

Mal,arnab tu x de cabut bulu ke sebelum dia nak beranak tu?

l.u.q said...

huh???
siannye...dasatnye...adik beradik die ganasnye..huhuh~

Akmalhazwan said...

ayob - xde cabut bulu pon. dulu branak pon xde cabut bulu gak..tu yang payah nak bajet bile die nak beranak.

l.u.q - tu la pasal..rugi 7 ekor..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...