Translator

Saturday, April 9, 2011

silkie lagi...hehe

empat ekor anak silkie a.k.a ayam selasih sutera coklat, diimport khas dari pulau pinang. kebetulan tokeh die ade meeting kat JPV Ipoh. alang-alang da dekat, aku pon deal la nak beli. hehe.. seekor jantan dan tiga ekor betina. umur lebih kurang 3 minggu. ahli keluarga terbaru silkie-silkie aku.. yang istimewa kali ni, ada dua variasi, satu yang berparuh kuning dan satu lagi yang berparuh hitam. layan~ gambar-gambar ni mewakili 4 ekor ayam selasih sutera yang berbeza.

jantan paruh kuning

betina paruh kuning

betina paruh hitam

betina paruh hitam

sesi suai kenal

sesi bungkus angkat balik umah.


sekian. wassalam.

5 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

dah kat umah lani???...
samela kita...
br sampai kol 10.30 td...
bestnyer dpt tambah ayam lg...
yg paruh kuning tu memg cantik sgt compare yg itam kan?????
best2~~~
:'D

syazanur said...

kat UTP, if jumpe Sharmila abd wahab(KA 2007), cakap adik kesayangan kirim salam.. :)
cantik ayam2 yg bervariasi.. Keep on writing..can follow me too.

Akmalhazwan said...

arep - yup..malam tadi sampai..haa,yang paruh kuning tu cam menarik gak la.biase tengok silkie paruh itam je..dapat kuning cam xcited gak r..hehe.

syaza - insyaAllah~ =)

l.u.q said...

bro...susah tak nak jaga ayam silkie ni? kalo kat umah taman ok ka??

Akmalhazwan said...

okeh je.die ni jinak, makan x banyak.. memang sesuai wat pet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...