Translator

Saturday, May 14, 2011

baby baru~

alhamdulillah, arnab aku selamat melahirkan 5 ekor anak. lahir pagi jumaat, mintak-mintak ade la keberkatannya. ini adalah kelahiran ketiga arnab aku sejak aku beli diorang dulu. total anak yang da keluar 20 ekor. kali pertama 8, kali kedua 7 dan kali ni 5. makin sikit plak kan?

takpe, rezki da lagu tu. cume sayang, kelahiran yang kedua dulu, sume mati kena makan. alhamdulillah kali ni, aku dok cek dari masa ke semasa, anak die sume perut bulat-bulat.cume ada sekor, kaki die macam cedera. aku rasa terhimpit antara mak die ngan dawai lantai waktu lahir. macam bengkak, pastu bile diusik, boleh nampak la yang die sakit.

kali ni si emak arnab ni ada sedikit penambahbaikkan, walau tak cabut bulu sebelum nak beranak, tapi bila da beranak, banyak gak bulu yang die cabut. berbanding dulu, takde cabut bulu langsung.

apabila yang ini :
bapaknye (tengah tido)
 kawen dengan yang ini :
maknye
maka terhasil la ini :
anak-anaknye

lagi anak-anaknye
anak-anaknye lagi
yang ni hasil lepas :
abang nye
abang akak nye

lagi gambar :
duduk-duduk, lepak-lepak
makan ye maknye
si bapak dok usha dari sebelah
yang ni pukul 11 pagi, makin banyak bulu yang die cabut :
sabut pon die letak

harapnya, membesar ngan sihat la diorang ni sume.. =)

sekian. wassalam.

2 comments:

Mohd Ammar said...

bapak dia tido cm mati je.hehe

Akmalhazwan said...

itu le pasal..hehe..cuak gak mule-mule tengok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...