Translator

Friday, June 10, 2011

barang yang lepas jangan dikenang~

maknye.. jumpa-jumpa da keras

anak die tiga ekor jalan

bersemadi lah dengan aman
ni kisah minggu lepas.. lebih tepatnya weekend minggu lepas. tak pasti la punca kematian mak die. tak ada tanda cirit atau ape-ape.. bile tengok pagi ahad, da keras kaku je.

sebenarnya siri kematian ni bermula dengan seekor anak die. yang pada masa tu berumur 3 minggu. aku syak disebabkan cuaca sejuk. hujan 2 hari sebelum tu. walaupun tak lebat, tapi mendungnya berterusan. cakap macam mane pun, da bukan rezki, 3 ekor anak dan ibu die gol.

alhamdulillah, da seminggu. baki dua anak die masih sihat walafiat, mujur depa da boleh makan pellet. kalo tak, haru nak bagi susu bagai.

dengan kematian induk betina aku, projek pembiakan terhenti la nampaknya. nak kena cari induk betina dulu. baru boleh sambung projek balik. mungkin nak balik raya nanti aku akan bawak seekor atau dua induk betina baru. masih dalam pencarian. =)

p/s ; sesiapa yang takmo bela arnab betina dewasa, roger kat aku.

sekian. wassalam.

4 comments:

chekuduks bacee said...

adoii adoiii kesiannyeeee

Akmalhazwan said...

xde rezki.. nak buek camnoooooo..

apai said...

lor..siannyer..x pe pasni banyak lagi akan menjadi ..Insyaallah..

Akmalhazwan said...

insyaAllah.. gitu la harapnye.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...