Translator

Thursday, March 10, 2011

itik!

gambar kredit : epetscorner
aku mencari itik jenis ni.yang coklat-coklat tu.bukan yang putih kat depan tu.sape-sape yang ade info kat mane boleh aku dapatkan itik ni,inform la ye.preferably area dari perak turun ke negeri sembilan..senang aku nak sampai.xnak banyak pon.dapat at least sepasang dah le.lagi cantik kalo sekor jantan,tiga betina..reason nak camtu?takde sebab.sebab aku suke camtu..plan pon nanti nak kawen tige.hehe..paling prefer kalo dapat anak.bela dari kecik la puas. =)

okeh..aku dok google sal itik ni malam tadi.banyak gak r aku jumpe.kalo kat idonesia,diorang panggil bebek alabio.kat malaysia aku tak sure,tapi rata-rata aku dengar orang paggil itik kampung.name itik ni ialah Mallard Duck.haa..tuk info yang lebih lanjut,leh refer Mallard Duck.ni ade sedikit gambar ehsan pakcik wikipedia :



sekian.wassalam.

7 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

wah!!!~
nk tambah itik plak....
xpe2....tambah koleksi bnyk2....
smoga success!!!~~

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

nanti mesti akan jadi lg meriah....
bile la berkesempatan leh visit ur farm nh...
klw boleh laa....
huhuuhuhu~~~~
:'D

Akmalhazwan said...

memang tujuan nak memeriahkan suasana..hehe..tapi kena kontrol..x leh tamak2..pelan-pelan kayuh~

ADMIN said...

itik ksmpung jr ni akmal. sekor rm3-4 kt area kedah. cari kt pasar pagi.komfem ada.kalau beli hitam, jd yg cam berkilat tu. selalunya la. kalau xjadi warna cmtu, itik jantan kot.hehe

Akmalhazwan said...

kalo anak2 die,kat bahagian mata macam ade garisan.bile ko balik kedah?meh aku kirim spasang dua..hehe

ADMIN said...

aku kt kedah ni.hehe..
susah la naik bas.hehe..
itik aku dh lama xbertelur, kalau btlur, aku dh bg kt ko dh. mmg baka ni, nnti aku tgkp gmbr itik aku tu. tp kotor la, musim hujan sekarang.hehe

Akmalhazwan said...

owh..okeh3..tu la,hujan x henti..x sempat lecak2 nak kering..silkie putih aku da jadi coklat da..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...