Translator

Friday, March 25, 2011

incubator penuh

incubator sudah penuh. tak ade ruang tuk masukkan telur. dapat pulak sekarang musim ayam belanda dengan ayam api-api ni dok bertelur. ayam kampung toksah cakap la.bertelur sepanjang tahun.nampaknye aku tersalah bajet la.sebab ingatkan incubator yang ade tu da leh tampung telur-telur yang dihasil kat reban aku. salah percaturan la kirenye ni.tak bajet plak yang telur ayam belanda besar.hehe..

kenapa risau?sebab taknak le telur yang berbenih tu terbazir camtu je.lagipon,kalo dapat eramkan,ade jugak yang akan menetas.leh la jual ke ape wat tampung balik kos jaga depa ni.so ingatnye, balik pas ni nak setup satu incubator yang besar sikit dari yang ada sekarang.target buat tuk kapasiti 100++.mintaknye,siap yang itu,xde la isu takde ruang tuk eramkan telur.


tapi..kalo ade yang bak sponsor yang kat gambar bawah ni ke..layan je..hehe..


sekian.wassalam.

4 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

mak aiii~~~
klw incubator yg ni...kat lab kitowg bnyk...
wat incubate bacteria...hahahahah~~~~
boleh wat eksperimen skali telur tu...
huhuhuhu~~~~
memg puas ati...
:'D

SeNDuDuK PuTiH said...

Sampai dh penuh... agak brp biji telor semuanyer tuh?

Akmalhazwan said...

dalam 40..sikit je.hehe.telur ayam belanda besar.makan ruang.

Mohd Ammar said...

dh smpai inkubator, aku roger ko. adik aku baru siapkan saiz besar punya. myb khamis ni smpai kot sbb esk abg aku kursus di seremban, khamis baru dia dtg sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...