Translator

Friday, February 4, 2011

incubator semi automatik

gempak je tajuk entry ni..hehe..alkisah aku da buat tray tuk telur-telur dalam incubator.so,untuk menggolekkan telur,tak perlu lagi nak bukak tutup atas.cume perlu tarik tali yang ade di kiri dan kanan incubator tu.buat da cantik,testing pon menjadi.cume aku salah ukur sikit,tray telur tu jadi kecik.patutnye banyak lagi telur yang boleh muat.takpela,setakat ni pakai je dulu.telur ayam bukan banyak sangat pon.ikut ukuran tray sekarang,boleh muat lebih kurang 40 telur ayam kampung.nanti aku wat frame besar sikit.leh masuk banyak lagi.usha gambar :
sebelum test run

selepas yakin,barulah masukkan telur.
buat mase ni,ade 5 biji telur ayam belanda,lebihnya telur ayam kampung.
...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...   ...
petang tadi sepatutnya buat lagi satu reban,tapi sebab kayu yang diorder tak sampai-sampai,aku pon mengubah plan kepada memancing.tetiba muncul niat sebab nampak ramai orang memancing kat jambatan batu kikir tu.pelik..tak penah-penah orang nak mancing situ tibe-tibe ramai.bile pegi usha,rupenya kat hulu sungai ade kolam ikan sembilang melimpah sebab hujan tak berenti haritu.kat sungai tu nampak ikan sembilang menangkap-nangkap.sape-sape yang memancing tu kejap-kejap naek sekor..geram beb~

aku pon nak mancing gak.so gerak r ngan ayah+adik2 aku.pencapaian terbaik aku rase,47 ekor ikan dalam masa lebih kurang 2 jam.semua ikan sembilang kecuali sekor ikan tilan.usha gambar :
ini la rupe ikan tilan

dua tong cat beb~ banyak tuh.

haa..ni pakcik yang mancing sebelah aku yang punya.

tak ramai orang mula-mula.port tersorok.hehe..
p/s  ; esok nak vaksin ayam,sapa nak tolong mai la umah..hehe
sekian.wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...