Translator

Monday, July 11, 2011

Mat : si anak suap

al kisah baru mengambil burung angkat dari seorang sahabat yang menetap di teluk intan. akhirnya termakbul jugak cita-cita aku nak mendapatkan anak handfeed. hehe. moga-moga jinaklah si Mat ni. saje je letak nama tak komersil. apa ada pada nama kan? =)

layan sesi bergambar dengan Mat : ( gambar kedua adalah gambar ibu bapa Mat. mana satu mak aku tak tahu )

+- seminggu. baru 3 ekor lahir

+- dua minggu. dah 5 ekor netas

waktu sampai

muka lapar
sesi menyuap makanan :

ni satu kes tak pro, naek atas hidung

tuan tak pro lagi, meleleh-leleh

kecomotan selepas makan

sesi bergambar : Mat dengan tangan Atok ( rumet aku )

muka kekenyangan

kenyang..nak lelap

mata sudah kuyu.. ngantuk la tu

kenyang punya pasal, atas tangan je tido

mat dalam "bilik" die

da kenyang si mat ni, tido la
buat sementara waktu ni, Mat akan aku letakkan dalam bekas ni je. bila dia da kuat sikit, dah rajin nak panjat-panjat keluar, baru aku alih ke bekas yang besar sikit.

aku akan kemaskini perkembangan Mat dari semasa ke semasa. =)

sekian. wassalam.

8 comments:

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

waaaaaaaa~~~~~~~~~~~~~
bestnyer~~~~
smoga berjaya jinak....
sokong kamu 100%...
jeles2!!!!!~~~

Akmalhazwan said...

thanks rep..
bile lagi nak sambar lovebird? hehe..

l.u.q said...

perghhh..jeles2

a.r.e.p a.h.m.a.d said...

nanti dululah....
kna bnyk besabar lg...huhuhuh~~~
tp memg xtahan tgk....
:'|

Mohd Ammar said...

dia jual brapa akmal?
hjg minggu ni aku nk trun teluk intan.hehe

Akmalhazwan said...

rm80.ok la harga die.
berjalan ke teluk intan?

afash89 said...

ui mahal nye!!
bleh dpt spsg dh kt sini..hehe
tunggu die bertelur, pastu angkat la anak die~

tp mmg berbaloi klu handfeed sndr, puas ati.
skg ak dh ade 3 ekor budgie handfed.jinak giler..

^_^

Akmalhazwan said...

ala..sane sume murah..hehe
t aku nak kirim macam2 time korang balik sini. siap la. murah kan.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...