Translator

Sunday, October 24, 2010

sayonara ayams



owh..nak balik utp balik da~
kejap sungguh dok umah..huhu

okeh, ni list perancangan balik pasni :
  1. tambah lagi anak ayam belanda dan ayam api-api a.k.a ayam mutiara.aku rase2 nak tambah dalam 10 ekor lagi kot..tengok r poket mengizinkan ke x..keh3
  2. wat reban baru!!da bincang ngan ayah.so,kitorang decide yang untuk ayam serama,x nak kasi lepas.bela dalam reban je.kirenye manje sket la.hehe
  3. tambak pasir kat kawasan reban..ni aku nak wat.sebabnye tanah kawasan reban ni jenis tanah liat.bile ujan..ya Allah..sayu je nak memijaknye.so nanti bile da tambak ngan pasir.masalah ni x de da.insyaAllah kawasan reban pon kering,sebab pasir x takung air.
  4. modify lagi inkubator aku.maybe dari segi material aku nak tukar.bia kukuh sket banding ngan polistrin sekarang ni.bukan ape,takut budak2 usik.
  5. macam biase,kembang biak variety ayam yang sedia ade.kasi penuh itu reban..hehe
  6. cube untuk menambah spesis baru.bile ade macam2 jenis,meriah sket reban aku tuh..
  7. aku nak bela arnab gak!hehe..tunggu la balik cuti sem nanti.
"if u fail to plan,you plan to fail"
haha..perancangan da terbaik da.pelaksanaan je.moga x de la pape masalah.alhamdulillah,setakat ni semua baik2 aje.

peace!

p/s: nanti bile aku kat hostel, mesti aku bosan.pastu mesti aku post benda2 yang budak2 ni forward kat email.ish..ini da lari dari cerita ayam..keh3..tapi xpe kot,"embrace changes",berani wat perubahan..hehe..tapi aku akan pastikan tak lari dari tujuan asal blog ni..keh3..

tu je kot..till we meet again mate!
salam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...