Translator

Monday, November 21, 2011

berpindah sudah ke tempat baru

si kacukan ND aku dah berpindah sabtu lepas. sekarang depa dijaga oleh pak long aku. maknanya, la ni dah takde dah arnab kat rumah aku.. sedih..

alkisah diorang ni berpindah kerana kat rumah aku takde yang boleh menjaga bila arnab ni beranak. tuk pengetahuan, arnab betina ni dah tiga kali beranak. total anak dah 15 ekor. 15 ekor tu brader.. banyak tu.

masalah dia, arnab ni tak mau menyusukan anak. waktu aku ada kat rumah, memang boleh aku pegang mak die, tapi bile aku balik umah sewa, aku terpaksa bertaruh yang si arnab ni akan menyusukan anak dia. oleh kerana dah 3 generasi yang gagal. terpaksa lah mereka berpindah ke orang yang ada kelapangan untuk menjaga.

usha gambar :


si betina : aku suspect die ni bunting seminggu.

si jantan yang macho.

untuk proses permindahan, aku gunakan kotak je. masuk sekali dua ekor dalam kotak.


kotak yang digunakan sebagai medium pengangkutan diorang.
sangat-sangat-sangat berharap mereka dapat membiak dengan baik dan melahirkan anak-anak yang comel dan sihat. =)

#dah buat perjanjian dengan pak long, anak dia nanti bahagi dua.. hehe..

sekian. wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...