Translator

Saturday, April 9, 2011

guinea fowl / ayam mutiara

saje-saje nak kongsi gambar terbaru budak-budak mutiara nih. dah lame da tak bercerita sal diorang. asek cite silkie je..hehe.. dah silkie dekat, api-api ni jauh. nasib badan. keh3











sekarang aku ada 12 ekor ayam mutiara biasa/kelabu. 3 yang matang dan selebihnya dalam lingkungan 5 bulan gitu-gitu. induk betina dua ekor ni da berenti bertelur. 1st batch aritu, dari dua ekor ni, ade la lebih kurang dalam 12 biji. setakat ni takde pon yang jadi nye.yang laen-laen ni, insyaAllah dalam tiga bulan lagi da cukup matang, dan leh stat bertelur. mengharapkan yang terbaik! =)

nak cite plak sal ayam mutiara lavender. yang ni aku dalam 5 ekor. baru je keluarkan dari reban. ayam api-api ni pelik, tak leh duduk dalam reban gaknye. manjang nak pagut bulu je. botak belakang diorang nih. tak leh jadi... so aku keluarkan. sebelum dilepas bebas, kasi potong sama die punye kepak. jadi tak dapat la die terbang ke luar. dalam pada masa bulu diorang tumbuh nanti,diorang akan biasa la duduk dalam kawasan reban. takdak la lari. diorang ni umur dalam 4 bulan la..





sekian. wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...