Translator

Tuesday, November 15, 2011

makan makan makan!

dah lama tak cerita pasal makanan. hehe.. aku baru balik lepas sebulan "outstation" kat kemaman. oleh kerana kemaman ni terletak di pantai timur malaysia, maka secara logiknya makanan die pon akan berbeza dari ape yang ada di pantai barat.

kalau kat kawasan kemaman ni aku perasan banyak jual satar dan otak-otak. keropok lekor? takyah cerita la. name pon terengganu. bersepah-sepah =D pernah sekali aku pergi pasar malam kat kemaman ni, aku perhatikan, selain dari makanan yang aku sebutkan tu, diorang banyak jual sate. mungkin orang sini suke makan sate kot. hehe..

restoran aziz satar adalah antara kedai yang aku pergi time kat kemaman haritu. salah satu dari masakan istimewa kedai ni adalah nasi goreng aziz satar. cube usha :

nasi goreng aziz satar

mewah sungguh kan? harga pon mewah. hehe..

dan kalau mintak teh tarik ke, teh ais ke.. senang cerita ape-ape yang bersusu. die akan hidang siap berbuih-buih. kreatif.

kopi tarik
makan oh makan.. syok woo makan. tapi nak kena beringat kolestrol, gula, garam bla bla bla.. kena jaga. lau badan tak sihat, sakit macam-macam. sedap mana makanan terhidang pon tak lalu nanti.

sekian. wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...