Translator

Saturday, October 8, 2011

update

wah.. lama gak rasanya tak update.. meh aku bagi sekepuk :
 
arnab

dua ekor arnab betina aku beranak lagi. yang induk local lahirkan dua ekor, yang netherland dwarf mix lahirkan 5 ekor.. sepatutnya aku gembira lah kan? gembira tu memang gembira tapi tak lama. sebab semua anak-anak arnab ni mati dah pon. mak depa tak nak bagi susu.

kelahiran lama rujuk SINISINI dan SINI

yang kelahiran pertama haritu pon same gak.. tensen aku. jumlah anak yang dah terkorban setakat ni :
  • local : 6 + 2 = 8 ekor
  • netherland dwarf mix : 3 + 4 + 5 = 12 ekor
gambar sikit, yang gambar anak-anak tu semua da tiada.. huhu :
arnab

anak arnab

anak arnab

arnab betina

anak arnab


ayam selasih sutera / silkie / ayam kapas

anak selasih sutera dah menetas. yang mula-mula menetas adalah silkie warna hitam. dijangkakan ramai yang menyusul lepas ni.. hehe.. nampaknya cara kurungan haritu (rujuk SINI ) menjadi sangat..

ayam selasih sutera, ayam bulu balik

ayam selasih sutera, ayam bulu balik


pengeluaran telur silkie tak konsisten.. dalam "control group" aku ada betina 4 ekor, target setiap hari sekurang-kurangnya ada sebiji telur. tapi selang sehari ada la sebiji.. kadang-kadang dua tiga hari. takut yang diorang ni makan je telur tu. tak sempat nak ambil.


lovebird

lovebirds

lovebirds

lovebirds

okeh, diorang ni aku nampak dah panjat-panjat dah hari tu (rujuk SINI). tapi dah masuk dua minggu takde ape-ape hasil pon.. takpe-takpe.. sabar..

sekian. wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...