Translator

Monday, November 8, 2010

ape kaitan roti jala dan reban ayam baru?

apakah kaitan dua perkara yang x de kaitan nih?keh3..jawapannye, apabila kite makan roti jala bersama kari ayam yang sedap, kite akan mempunyai tenaga yang cukup untuk meneruskan kerja-kerja membina reban ayam yang baru..terima kasih kepada mama yang  telah menyediakan sarapan yang sangat sedap nih..hehe..



yaaaa...kerja-kerja membina reban baru perlu diteruskan.perkara yang perlu disiapkan :
  1. buat pintu reban.
  2. pasang engsel kat pintu reban.
  3. buat tempat ayam bertenggek.
  4. pasang dinding reban,
  5. pasang atap reban.
okeh,stakat ni,yang nombor 1 sampai 4 tu da setel, tapi no 4 tu x setel sepenuhnye la.sebab semalam kul 3.15pm da kena berhenti,nak g tengok adik kat mrsm gemencheh.setakat pasang dinding tu,buat sorang boleh, so ayah la yang akan buat sorang.hehe..sebab aku da balik ke hostel da malam tadi..jem gile kl-seremban malam tadi.kat highway pakai gear 3 je..

anyway,ni la material atau bahan yang digunakan tuk membuat dinding reban.wire mesh/jaring besi/brc. ikutlah korang panggil ape.



dan ini adalah alat untuk memotong wire mesh ni.



meh layan gambar-gambar construction nih..hehe..


pintu reban in the making!

tengok, ade tempat ayam bertenggek

ni pon ade lagi tempat ayam bertenggek

dinding pakai plywood free..hehe






ni la hasil akhir sebelum berhenti semalam.da tinggal sikit sangat.tapi mama da bising, nanti lambat plak sampai kat adik.xpe la.nanti ayah yang sambung.hehe.



ayam belanda ngan ayam api-api ni datang dekat2 plak.ingat reban baru ni tuk die gaknye..reban ni akan diguna tuk letak anak2 ayam baru nanti.tunggu musim sampar ni abes.baru ade bran nak beli anak ayam.hehe..



tu je kot.
until next time.
salam. ^^

2 comments:

dieya said...

hi chickenisme! (shall i call u this or sumthing else?)
thanks for dropping by my blog, and thanks for you vote on the care :-)
p.s.: firdaus nyer geng eh?

cHickeNisme said...

hi dieya..my name is akmal.
i enjoy reading ur blog.it's crazy..hehe

xde la geng sangat.i'm just one of his follower. XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...