Translator

Sunday, July 6, 2014

Kenduri Arnab!

(Haaa, kira bayar hutang la satu post yang sangat lama menjadi draft. Hihi. Draft ni bulan Disember tahun 2012 kot. Hahaha.)

Sebagai budak semester akhir, kadang-kadang benda yang nak buat tu terasa gila, tapi dilayankan jugak sebab.. kalau tak buat, bila lagi nak buat kan? Jadi, persetujuan telah dicapai, kesepakatan semua housemate untuk kenduri arnab. Kehkehkeh. Ini rare.

So kami pun beli la tiga ekor arnab, sedang-sedang elok untuk sembelih. Berbekalkan muka kacak dan ayat manis, jatuhlah seekor arnab hidup ni dengan harga RM18. Okay la kot. Eksaited punya pasal, layan je la harga tu. Haha.
Waktu beli arnab
Aku la yang tukang sembelihnya. Selamat tiga ekor arnab disembelih. Sembelih kat longkang tepi padang bola V5 tu. Kawasan longkang tu lereng ke bawah, jadi takde la menarik perhatian.
Selamat sudahhh
Asalnya nak buat BBQ. Tapi mengenangkan semua macam sibuk nak study, jadi Kedai Nasi Banyak (ini nama gelaran kitorang bagi) kat Medan Selera Sri Iskandar tu menjadi pilihan. Mintak pakcik tu tolong masakkan.
arnab masak padprik
Selain dari dua jenis masakan arnab, arnab masak padprik dan arnab masak merah, kami order jugak nasi goreng biasa dan air bermacam jenis.
arnab masak merah
Macam yang dah diberitahu, disebabkan muka yang kacak dan ayat yang power, total cas yang kami kena untuk semua makan minum tu hanyalah RM12. Hahaha. Sangat ragu-ragu time nak bayar tu. Tapi layankan jugak. Rezekii..

Moga bersemangat nak menulis.

Sekian. Wassalam.

2 comments:

Szayel said...

ape cerita dgn smua ayam, arnab dll kt chickenisme tu. wujud lg @ dh pupus. hehe...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...